Projektveröffentlichungen

Projektveröffentlichungen | Präsentationen

Projektveröffentlichungen

Nagel, M.-T., Zlatkin-Troitschanskaia, O. & Fischer, J. (2022). Validation of Newly Developed Tasks for the Assessment of Generic Critical Online Reasoning (COR) of University Students and Graduates. Frontiers in Education (Vol. 7, p. 914857). https://doi.org/10.3389/feduc.2022.914857

Zlatkin-Troitschanskaia, O., Brückner, S., Nagel, M.-T., Bültmann, A., Fischer, J., Schmidt, S., & Molerov, D. (2021). Performance Assessment and Digital Training Framework for Young Professionals' Generic and Domain-Specific Online Reasoning in Law, Medicine, and Teacher Practice. Journal of Supranational Policies of Education (JoSPoE) (Vol. 13, p. 1-24). https://doi.org/10.15366/JOSPOE2021.13.001

Lücking, A., Brückner, S., Abrami, G., Uslu, T., & Mehler, A. (2020). Computational linguistic assessment of textbook and online texts by means of threshold concepts in business education. Frontiers in Education (Vol. 5, p. 131). https://doi.org/10.3389/feduc.2020.578475

Mehler, A., Hemati, W., Welke, P., Konca, M. & Uslu, T. (2020). Multiple Texts as a Limiting Factor in Online Learning: Quantifying (Dis-)similarities of Knowledge Networks. Frontiers in Education (Vol. 5, p. 562670). https://doi.org/10.3389/feduc.2020.562670

Präsentationen

2023

Fischer, J., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Nagel, M.-T., Martin de los Santos Kleinz, L. & Maur, A. (2023). Young Professionals' Evaluation and Fact-checking Regarding the Credibility of Online Information on Social Media. Angenommener Beitrag auf dem Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), 13-16.04.2023, Chicago, USA.

Fischer, J., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Nagel, M.-T., Martin de los Santos Kleinz, L., Shenavai, K. & Maur, A. (2023). Nutzung analoger Unterrichtsmaterialien durch LehramtsreferendarInnen - Analyse der Auswahlkriterien und tatsächlichen Mediennutzung. Präsentation auf der Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, 08.09.2023, Flensburg.

Nagel, M.-T., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Fischer, J., Martin de los Santos Kleinz, L. & Maur, A. (2023). Die Fähigkeit zum kritischen Umgang mit Online-Informationen bei LehramtsreferendarInnen im Fach Wirtschaft und ihre Förderung durch ein digitales Training. Präsentation auf der Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, 07.09.2023, Flensburg.

Nagel, M.-T., Kohmer, A., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Fischer, J., Maur, A. & Martin de los Santos Kleinz, L. (2023). Die Fähigkeit zum kritischen Umgang mit Online-Informationen bei Lehramts-ReferendarInnen im Fach Wirtschaft und Studierenden der Wirtschaftspädagogik im Vergleich. Vortrag auf der Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), 01.03.2023, Essen.

2022

Braunheim, D. & Zlatkin-Troitschanskaia, O. (2022). The relationship between prior experience in media use and critical online reasoning ability. Vortrag auf der Konferenz EARLI SIG 1 & 4, Juni 2022, Cádiz, Spain.

Bültmann, A.-K., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Schmidt, S. & Brückner, S. (2022). Investigation of Students‘ Use of Online Information in Higher Education using Eye Tracking. Vortrag auf der 9. Konferenz der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), 11.03.2022, online.

Fischer, J., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Bültmann, A.-K., Nagel, M.-T. & Maur, A. (2022). Domain-specificity of online information use in solving job-related tasks in law, medicine, and teaching. [Paper presentation]. Präsentation auf der Jahrestagung der American Educational Research Association (AERA), 22.04.2022, San Diego, USA.

Fischer, J., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Nagel, M.-T., Bültmann, A.-K., Maur, A. & Martin de los Santos Kleinz, L. (2022). Nutzung digitaler Quellen von LehramtsreferendarInnen im Fach Wirtschaft bei der Erstellung von Unterrichtsentwürfen. Präsentation auf der Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, 27.09.2022, Freiburg.

Fischer, J., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Nagel, M.-T., Bültmann, A.-K., Schmidt, S. & Maur, A. (2022). Assessing sources used by teacher trainees while preparing lesson plans — log-file data analysis [Paper Presentation]. Vortrag auf der 2022 EARLI SIG 11 Konferenz, 23.06.2022, Oldenburg.

Kohmer, A. & Zlatkin-Troitschanskaia, O. (2022). Development and Implementation of a Training to Assess and Improve University Students’ Critical Online Reasoning [Poster presentation]. Posterpräsentation auf dem Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), 25.04.2022, San Diego, USA.

Konca, M., Lücking, A., Mehler, A., Nagel, M.-T., & Zlatkin-Troitschanskaia, O. (2022). Computational educational linguistics for 'Critical Online Reasoning' among young professionals in medicine, law and teaching. Präsentation auf der 2022 WERA Focal Meeting 26.04.2022, San Diego, USA.

Laufer, A. & Zlatkin-Troitschanskaia, O. (2022). The influence of cognitive abilities when evaluating information within an information problem online [Paper Presentation]. Präsentation auf der Jahrestagung der European Higher Education Society (EAIR), 06.09.2022, Valletta, Malta.

Laufer, A. & Zlatkin-Troitschanskaia, O. (2022). The Influence of ‘Need for Cognition’ and ‘Need for Cognitive Closure’ when Solving an Information Problem [Paper Presentation]. Präsentation bei International Forum on Knowledge Asset Dynamics (IFKAD), 21.06.2022, Lugano, Switzlerland.

Maur, A., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Bültmann, A.-K., Shenavai, K., Fischer, J., Nagel, M.-T. & Schmidt, S. (2022). Profiles of Generic Critical Online Reasoning Among Young Professionals in Medicine, Law, and Teaching [Paper presentation]. Präsentation auf der 2022 WERA Focal Meeting, 21.04.2022, San Diego, USA.

Mehler, A., Konca, M., Nagel, M.-T., Lücking, A. & Zlatkin-Troitschanskaia, O. (2022). On latent domain-specific textual preferences in solving Internet-based generic tasks among graduates/young professionals from three domains. Vortrag auf der 9. Konferenz der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), 11.03.2022, online.

Nagel, M.-T., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Bültmann, A.-K., Fischer, J., Maur, A. & Martin de los Santos Kleinz, L. (2022). Die Fähigkeit zum kritischen Umgang mit Online-Informationen bei Lehramtsreferendaren im Fach Wirtschaft und Studierenden der Wirtschaftspädagogik im Vergleich. Präsentation auf der Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, 28.09.2022, Freiburg.

Nagel, M.-T., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Kohmer, A., Kunz, A.-K., Fischer, J., Schmidt, S., Maur, A., & Brückner, S. (2022). The Relationship Between Web Search Behavior and Website Characteristics and Young Professionals' Critical Online Reasoning at the symposium "Levels and Profiles of Young Professionals' Critical Online Reasoning in Law, Medicine, and Teacher Practice" [Paper presentation]. Präsentation auf der 2022 WERA Focal Meeting, April 2022, San Diego, USA.

Nagel, M.-T., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Schmidt, S. & Molerov, D. (2022). Zusammenhänge zwischen Critical Online Reasoning und Qualität der genutzten Online-Quellen bei BerufseinsteigerInnen. Vortrag auf der 9. Konferenz der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), 11.03.2022, online.

2021

Bültmann, A.-K., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Brückner, S., Nagel, M.-T., Fischer, J., Maur, A. & Schmidt, S. (2021). Kritischer Umgang mit Online-Informationen von LehramtsreferendarInnen mit Fach Wirtschaft [Paper presentation]. Vortrag auf der Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik (BWP), 17.09.2021, online.

Nagel, M.-T., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Molerov, D. & Schmidt, S. (2021). Students’ Critical Online Reasoning and its Influences [Symposium presentation]. Symposiumsbeitrag auf der Sitzung der Internationalen Testkommission, Juli 2021, online.

Nagel, M.-T., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Schmidt, S. & Molerov, D. (2021). Validierung eines Performance Assessments zur Erfassung von Critical Online Reasoning bei Studierenden. Symposiumsbeitrag auf der digiGEBF 2021 Thementagung Digitalisierung im Bildungsbereich, September 2021, online.

Zlatkin-Troitschanskaia, O., Nagel, M.-T., Molerov, D., Brückner, S. & Schmidt, S. (2021). Assessing University Students’ Critical Online Reasoning and the Impact of Personal Characteristics [Poster presentation]. Vortrag auf der Jahrestagung der American Educational Research Association (AERA), April 2021, online.

2020

Zlatkin-Troitschanskaia, O., Brückner, S., Fischer, J., Nagel, M.-T. & Molerov, D. (2020). BRIDGE: Performance Assessment of Young Professionals' Domain-specific and Generic Online Media Use. Akzeptiert als Poster auf der EARLI SIG 01 + 04 Konferenz. Cadiz, Spain.

Zlatkin-Troitschanskaia, O., Nagel, M., Schmidt, S. & Molerov, D. (2020). The Impact of College Students' Individual Beliefs and Preconceptions on Critical Thinking Processes: A Cog Labs Study [Roundtable Session]. Zur Präsentation angenommen auf der Jahrestagung der American Educational Research Association, April 2020, San Francisco, USA.

Zlatkin-Troitschanskaia, O., Wahlen, A., Fischer, J., Nagel, M.-T., Molerov, D., Schmidt, S. & Brückner, S. (2020). Förderung berufspraktischer Bildungsprozesse bei angehenden Lehrkräften unter Nutzung digitaler Medien. Vortrag auf der Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik (BWP), 09.-10.09.2020, Hamburg.